Ik heb het licht gezien!!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Mier - WaarBenJij.nu Ik heb het licht gezien!!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Mier - WaarBenJij.nu

Ik heb het licht gezien!!!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Mier

18 Maart 2012 | IJsland, Reykjavik

Ik MOET jullie even belasten met een tweede bericht.. ;-) Ik was namelijk bijna klaar met het laden van het vorige bericht en foto's toen ik op de gang "northern light" hoorde. Als een gek dus Lilly wakker maken en in de kleren. Kom ik buiten blijk ik de verkeerde lens op mijn toestel te hebben zitten. Ik weer als een gek naar boven. Echt een gevalletje "ik-had-er-niet-meer-op-gerekend"!!
Uiteindelijk eerst achter het hotel gestaan en genoten, nu zag je ook met het blote oog het groene licht, maar ik moet zeggen dat het absoluut niet te vergelijken is met het licht op de foto's. Daarna nog even naar de baai richting Churchmountain, maar toen was het licht al veel minder. Maar goed, genoeg woorden (dit keer écht!!), want noorderlicht moet je ZIEN!
Jullie liggen allang te slapen en dat ga ik nu ook doen!!

Trusten,
Mier
xxx

BONUS!!!!
Tis hier net Albert Heijn! De bonussen vliegen je om de oren. Ik had net dit weblog gedaan en toen werd er weer noorderlichtsignaal op de gang gegeven. Lilly en Marieke pasten, maar ik kon het niet laten... en niet voor niets, maar wel afzien, want in de haast mijn handschoenen vergeten... Nu zijn we gelijk naar Churchmountain gelopen en het was te gek!!!
Inmiddels is het hier kwart voor 3, dus ik moet écht gaan slapen, want om 8 uur ontbijten... Denk dat ik vannacht groen aan de binnenkant van mijn ogen zie!! ;-)

  • 18 Maart 2012 - 06:55

    Jaap:

    bedankt, Mier; ik zal er vandaag eentje nemen op mijn verjaardag en eentje op jouw noorderlicht

  • 18 Maart 2012 - 08:19

    Ma:

    Gelukkig...........niet voor niets de kou getrotseerd. De foto's zijn al prachtig en ik kan me best voorstellen dat het in het echt nog mooier is.
    Geniet nog van de laatste paar dagen.
    XXXX Ma , Rosa en Sjakie

  • 18 Maart 2012 - 08:41

    Suus:

    Wauw! Het kost wat nachtrust, maar het is wel super bijzonder om te zien! En over de verkeerde lens gesproken...je moet maar niet meer zo vaak naar Kamera Express gaan, want de eigenaar was gisteren bij mij in de sportzaak en die blijkt al exorbitant rijk te zijn!! Hij laat een huis in Nesselande bouwen waarvan alleen al de garage 2400 m2 is!! Hij spaart nl auto's, er is komt ook een bioscoop en een zwevend zwembad....
    Ik hoop dat jullie het de komende dagen iets minder koud hebben, want het lijkt me echt afzien! De guurheid straalt van de foto's af!
    Nog een leuke anekdote over Louise, terwijl ik jouw webverslag aan het lezen was, waar ik natuurlijk helemaal in verdiept was, heeft Louise uit de luiertas een lepel en een potje sudocrème gepakt (ze zag het zeker voor een Danoontje aan) en alles er uit geschept en over de keukenvloer gesmeerd!! Fijn!! Ik vond het al zo verdacht stil en dan moet je eigenlijk al kattekwaad vermoeden.... Volgens mij heeft ze er gelukkig niet van gegeten.
    Verder weer heerlijke verslagen van je en mooie foto's. Op elke vakantie beleef je toch maar weer opnieuw heel veel! De andere dames de hartelijke groeten en nog veel vakantieplezier.
    Suus
    X

  • 18 Maart 2012 - 08:48

    Kees En Tineke:

    Hallo IJsland, hier Ede.
    Het NOORDERLICHT gezien!. We zijn gewoon stik jaloers.

  • 18 Maart 2012 - 09:38

    Letty :

    hoi mier , geweldig heb altijd al gedacht dat je een licht was , maar nu je het gezien hebt , ben je het helemaal hahaha , maar het is een geweldig gezicht hoor moet ik zeggen , dus het is maar mooi gelukt groetjes tante letty

  • 18 Maart 2012 - 10:21

    Wendy :

    Prachtig Mier op de foto,in het echt zal het nog mooier zijn.Geniet nog van die paar dagen Ijsland.Groeten Wendy.

  • 18 Maart 2012 - 11:11

    Niek:

    Missie geslaagd!
    Gaaf hoor. Veel plezier verder! x

  • 18 Maart 2012 - 11:21

    Berend En Brigitte:

    Ha Miranda,
    In een woord geweldig ;-) zowel de orca's als t noorderlicht.
    Volgens mij wordt je ondanks de bittere kou (krijg al koud als ik naar de foto's kijk)toch warm van binnen van al dat moois.
    Nog veel plezier.

    gr Brigitte

  • 18 Maart 2012 - 13:00

    Andere San:

    Je moet er wel wat voor over hebben zeg, maar wat geweldig dat jullie het noorderlicht wel hebben gezien! Heb ook erg gelachen om hoe jullie de kou getrotseerd hebben met al die kleren! Geniet nog van jullie laatste dag, lekker badderen in de Blue Lagoon...
    Groeten,
    San

  • 18 Maart 2012 - 21:19

    San:

    nou dat was een kort nachtje waard!! Super mooi om te zien en lijkt me erg indrukwekkend om het echt mee te maken. Dat heb je toch maar mooi binnen :-) een geslaagde vakantie dus!

  • 19 Maart 2012 - 15:02

    Masja:

    Wooooww!! Super gaaf dat je toch het licht hebt gezien!

    Ben zelf net uit Portugal dus al je verslagen net pas gelezen. Wat super zeg!
    Geniet nog even!!x

  • 19 Maart 2012 - 15:43

    Nol En Annelies:

    Mier, wat een prachtige ervaring weer.
    Wat een geweldige kleur , de foto's van de orca's zijn ook prachtig.
    Wij gaan morgen het licht zien.
    Groetjes uit een warm Ghana

  • 19 Maart 2012 - 20:45

    Claud:

    Wauwwwwwww! Dat duimen heeft toch wat opgeleverd. Schitterend,al zal het in het echt nog indrukwekkender zijn als op de foto's.
    Geniet van je dagen nog daar. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mier

. Eigen site: http://www.mierenzo.nl REISSCHEMA 1. Dinsdag 13 maart Vlucht Amsterdam - Keflavik, 13.20 - 15.30 uur Transfer luchthaven - hotel 2 Nachten Hotel Fron in Reykjavik http://www.hotelfron.is 2. Woensdag 14 maart Dagexcursie per bus naar de Golden Circle (met o.a. bezoek aan het geisergebied en de waterval Gullfoss) http://www.re.is/DayTours/GeysirandGeothermal/Detail/Golden-Circle/ 3. Donderdag 15 maart Tranfer hotel - luchthaven, Lilly ophalen en start de groepsreis http://www.ijslandtours.nl/?option=com_content&view=article&id=375&Itemid= Transfer naar Hotel Framnes in Grundarfjördur (vlakbij Stykkishólmur), overnachtingsadres voor de komende 4 nachten. http://www.hotelframnes.is/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=71 4. Vrijdag 16 maart WALVISEXCURSIE 1 Aangezien het nog lang donker is in maart begint de walvisexcursie pas rond 11.00 in de ochtend. De excursie duurt ca. 2-3 uur. Bij terugkomst in Hotel Framnes wordt de lunch geserveerd. Na de lunch wordt er een wandeling in het dorp of in de directe omgeving gemaakt. Na een smakelijk diner is het tijd om te ontspannen in de "hot pots" van het hotel in afwachting van het verschijnen van het mysterieuze Noorderlicht. 5. Zaterdag 17 maart SNAEFELLSNES Na het ontbijt vertrekken we voor een volle dagexcursie per bus over het schiereiland Snæfellsnes. Het voert langs wijd verspreide lavavelden en de mystieke Snæfellsjökull, een slapende vulkaan onder een gletsjer. Dit is de plaats waar Jules Verne zijn verhaal Reis naar het binnenste van de Aarde liet beginnen. 6. Zondag 18 maart ORCA'S EN HAAIEN In de ochtend maken we onze tweede walvisexcursie per boot, gevolgd door de lunch in ons hotel. Na de lunch brengen we een bezoek aan het haaienmuseum in Bjarnarhöfn. De entree tot het museum en een proefsessie van een stukje haai, vergezeld van een slokje onvervalste IJslandse "brennivin". 7. Maandag 19 maart BLUE LAGOON Na het ontbijt rijden we naar het schiereiland Reykjanes, naar de Blue Lagoon, waar je heerlijk kunt ‘badderen’ in het warme, mineraalrijke water. Einde rondreis, laatste nacht verblijf in Hotel Northern Light Inn nabij de luchthaven http://www.northernlightinn.is Ook hier kunt u 's avonds Noorderlicht "spotten". Dinsdag 20 maart Transfer Hotel Northern Light Inn – luchthaven Vlucht Keflavik - Amsterdam, 07.50 - 11.50 uur .

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 19695

Voorgaande reizen:

13 Maart 2012 - 20 Maart 2012

Mier naar IJsland met Lilly en Marieke

Landen bezocht: