Schiereilandtoer en Blue Lagoon - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Mier - WaarBenJij.nu Schiereilandtoer en Blue Lagoon - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Mier - WaarBenJij.nu

Schiereilandtoer en Blue Lagoon

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Mier

20 Maart 2012 | Nederland, Vlaardingen

Hoi allemaal!
We zijn weer veilig thuis! We hebben nog twee heerlijke laatste dagen gehad, maar niet van die giga highlights als noorderlicht en orka's meer. Maar de toer over het schiereiland was wel boven verwachting en The Blue Lagoon was minder toeristisch dan verwacht, was gewoon heerlijk genieten van een super natuurverschijnsel.
En ook weer heerlijk om thuis te komen, hele overgang van een zwartwitte naar een gekleurde wereld!
Hieronder de verhalen van de laatste twee dagen en iedereen weer bedankt voor het meereizen, vond het als vanouds weer erg gezellig om jullie berichtjes te lezen!
Liefs,
Mier
xxx

Zondag 18 maart 2012
Deze dag stond de toer over het schiereiland op het programma. Geen idee wat ik ervan moest verwachten en omdat ik door het noorderlicht maar 3 uur geslapen had, was ik van plan lekker bij te slapen in de bus. Helaas ging dat niet op, want we stopten regelmatig. Steeds met het idee "zou er wel echt iets zijn" en eigenlijk waren alle stops wel de moeite waard en soms heel verrassend. De leukste stops vond ik zelf de krater waar ik heel netjes achter Lilly aan naar boven gelopen ben en eenmaal boven was de rand heel breed en dus ben ik zelfs naar de andere kant gelopen om wat foto's te maken. Daarna hadden we een stop bij een lavastrandje. Het was inmiddels buiten weer lekker guur weer en de sneeuw voelde als hagel in je gezicht. Het leverde wel mysterieuze beelden op, maar op dat moment vond ik het niet echt leuk. We liepen tussen lavarotsen richting het strand en daar gaf de stuifsneeuw wel weer een mooi beeld, maar ook die plaatjes waren weer veel leuker in de bus, dan bij het maken! hihi
Verder hadden we nog een stop waar we ook lunch hadden. Cathy wilde echt picknicken, maar had wel door dat dat niet goed ging vallen in de groep en daarom kregen we onze sandwiches in de bus en gingen we erna langs de kliffen lopen. Het leek op een grote vlakte op een plateau aan zee, maar er zaten soms ook "putten" in, waar je heerlijk diep naar beneden kon kijken en waar je dan de vogels zag zitten tegen de rotswanden. In zee waren ook veel vogelrotsen. Tja, in de zomer kan je hier dus ook zo de papagaaiduikers zien zitten... Nou ja, misschien een reden om in een zomer terug te gaan.
We zijn ook nog gestopt voor een groep IJslandse paardjes. Zijn wel mooie beesten hoor, maar minder was het dat er ook twee los op de weg liepen. Voor mijn gevoel kwamen die dus ook recht op mij aflopen, terwijl we met een hele groep stonden. Daar houd ik niet zo van, dus lekker achter iemand "geschuild"! hahaha
Pas na de koffiestop in de middag gaan we erna voor een langere tijd rijden en dus tijd om eindelijk wat slaap in te halen. Terug in het hotel doe ik er nog een uurtje bij. Voor het eten krijgen we van Cathy een lezing over het noorderlicht. Grappig om er meer van te weten en ook om te zien dat we van tevoren de juiste factoren hadden om de "kansberekening" op noorderlicht te doen (de cyclus van 11 jaar (dit jaar de top), donkere nacht (dus de afgaande maan), maart of september). Dus de goede vertrekdatum gekozen en dat blijkt ook wel, we hebben de meest intensieve noorderlichtavond van dit seizoen gehad. Het was weliswaar erg spannend of we hem mee gingen maken, maar we hadden hem dan ook wel erg goed.
Na het eten orden ik mijn spullen voor het vertrek van de volgende ochtend. Buiten is weer een sneeuwstorm en er ligt een flinke laag sneeuw tegen de ramen, dit wordt géén noorderlichtavond! hahaha

Maandag 19 maart 2012
We staan een uur vroeger op dan normaal, want het is 7 uur ontbijt en 8 uur vertrekken richting de Blue Lagoon. Daar zijn we vlak voor 12 uur en het is al bijzonder als je aan komt rijden. Het is een uitgestrekt lavalandschap zoals bijna overal in IJsland, maar dan ineens zie je blauwe watertjes ertussen. En van één zo'n water hebben ze een zwembad/relaxcentrum gemaakt. In het water is het even wennen, geen vlakke ondergrond, maar rotsen en regelmaltig fijn gruis wat als modder tussen je tenen door glijdt. Maar het is zo heerlijk warm, ongelooflijk dat de natuur dit voortbrengt. Er is ook een sauna en twee stoombaden waar we regelmatig induiken. Om half 2 lunchen we in het restaurant met de groep. Zij aangekleed om naar het vliegveld te gaan, wij in onze badjassen om erna weer verder te badderen. Na het afscheid van de groep gaan we dus lekker verder genieten en aan het einde van de middag hebben we een nieuwe ervaring: massage in het water! Je drijft op een matje in het water en krijgt een soort van deken over je heen. Heel raar, maar je koelt dus niet af!
Ons haar is echt touw ondertussen en bij het douchen spoel ik de conditioner eerst een klein beetje uit, maar vervolgens toch weer iets erin gesmeerd om te laten zitten. In het hotel blijkt mijn haar droog nog steeds erg veel weg te hebben van touw.. volgends de Engelse meisjes uit de groep gaat dit 3 weken duren, ik begin ze sterk te geloven! Maar we hebben een heerlijke relaxte laatste dag gehad!
Het hotel is mooi, maar echt heel bijzonder dat dat dus ook midden in het lavalandschap ligt en uitkijkt op de energiecentrale (met de warmwaterbronnen maken ze niet alleen relaxoorden, maar ook stroom...). Na het eten gaan we snel naar de kamer, want de wekker gaat op 4.15 uur... dat is minder na zo'n relaxte dag! hihi

• 20 Maart 2012 - 13:44

Letty:

nou kind je hebt weer een prachtige trip gemaakt, en weer schitterende foto,s , heb er van mee zitten genieten .gr. tante Letty

• 20 Maart 2012 - 20:19

Ma:

Hele mooie foto's en wat lijkt me dat heerlijk zo'n massage in de openlucht.
    Daar heb je toch wel een bos touw voor over lijkt mij :-) Heerlijk dat je weer thuis bent.........ik kon je gelijk weer inschakelen met het liftgebeuren :-)
    Op naar de volgende reis................

• 21 Maart 2012 - 06:59

San:

fijn dat je weer terug bent in warm Nederland. Jammer dat je niet een foto van after blue lagoon hebt met touwhaar haha maar ik zie je vast binnenkort ;-)

• 22 Maart 2012 - 20:33

Brigitte:

ha Miranda,

We vonden het heerlijk om je verhalen te lezen en natuurlijk de mooie foto's.

Ik hoop je snel weer eens te spreken.

Gr. Brigitte

Mier

. Eigen site: http://www.mierenzo.nl REISSCHEMA 1. Dinsdag 13 maart Vlucht Amsterdam - Keflavik, 13.20 - 15.30 uur Transfer luchthaven - hotel 2 Nachten Hotel Fron in Reykjavik http://www.hotelfron.is 2. Woensdag 14 maart Dagexcursie per bus naar de Golden Circle (met o.a. bezoek aan het geisergebied en de waterval Gullfoss) http://www.re.is/DayTours/GeysirandGeothermal/Detail/Golden-Circle/ 3. Donderdag 15 maart Tranfer hotel - luchthaven, Lilly ophalen en start de groepsreis http://www.ijslandtours.nl/?option=com_content&view=article&id=375&Itemid= Transfer naar Hotel Framnes in Grundarfjördur (vlakbij Stykkishólmur), overnachtingsadres voor de komende 4 nachten. http://www.hotelframnes.is/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=71 4. Vrijdag 16 maart WALVISEXCURSIE 1 Aangezien het nog lang donker is in maart begint de walvisexcursie pas rond 11.00 in de ochtend. De excursie duurt ca. 2-3 uur. Bij terugkomst in Hotel Framnes wordt de lunch geserveerd. Na de lunch wordt er een wandeling in het dorp of in de directe omgeving gemaakt. Na een smakelijk diner is het tijd om te ontspannen in de "hot pots" van het hotel in afwachting van het verschijnen van het mysterieuze Noorderlicht. 5. Zaterdag 17 maart SNAEFELLSNES Na het ontbijt vertrekken we voor een volle dagexcursie per bus over het schiereiland Snæfellsnes. Het voert langs wijd verspreide lavavelden en de mystieke Snæfellsjökull, een slapende vulkaan onder een gletsjer. Dit is de plaats waar Jules Verne zijn verhaal Reis naar het binnenste van de Aarde liet beginnen. 6. Zondag 18 maart ORCA'S EN HAAIEN In de ochtend maken we onze tweede walvisexcursie per boot, gevolgd door de lunch in ons hotel. Na de lunch brengen we een bezoek aan het haaienmuseum in Bjarnarhöfn. De entree tot het museum en een proefsessie van een stukje haai, vergezeld van een slokje onvervalste IJslandse "brennivin". 7. Maandag 19 maart BLUE LAGOON Na het ontbijt rijden we naar het schiereiland Reykjanes, naar de Blue Lagoon, waar je heerlijk kunt ‘badderen’ in het warme, mineraalrijke water. Einde rondreis, laatste nacht verblijf in Hotel Northern Light Inn nabij de luchthaven http://www.northernlightinn.is Ook hier kunt u 's avonds Noorderlicht "spotten". Dinsdag 20 maart Transfer Hotel Northern Light Inn – luchthaven Vlucht Keflavik - Amsterdam, 07.50 - 11.50 uur .

Actief sinds 15 Jan. 2012
Totaal aantal bezoekers 19694